چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

درب فلزی فرفورژه تبریزمتال

دستگاه تصفیه آب در تبریز خرید دستگاه تصفیه آب در تبریز عملی بسیار مناسب به منظور حفظ سلامتی بدنتان می باشد. در واقع تصفیه آب به روندی گفته می شود که در طی آن، موادی که به صورت شیمیایی آب را آلوده می کنند از آن جدا خواهند شد، از جمله این مواد می توان به آلاینده های بیولوژیکی، فلزات سنگین و همچنین گازهای معلق در آب اشاره کرد. دقت داشته باشید که فرآیند تصفیه آب اما به شکل های مختلف صورت خواهد گرفت. تقطير، زلال سازي، ميكرو فيلتراسيون، اولترافيلتراسيون، اسمز معکوس، روش تصفيه غشايي، فیلتر تند ماسه اي و … همه و همه از جمله راه هایی هستند که امروزه برای تصفیه آب از آنها استفاده می شود. با توجه به گسترش تکنولوژی اما راه های دیگری هم برای تصفیه آب خانگی به کار می رود که به آن اسمز معکوس گفته می شود.

درب فلزی فرفورژه تبریزمتال

۱ بازديد

درب و نرده فرفورژه ساختمان

یک ساختمان در قسمت آهنگری تنها نیاز به درب پارکینگ و نرده راه پله و نرده بالکن ندارد. بعضی از ساختمان ها با توجه به سبک ساختمان، احتیاج به کار آهنگری دارند که قطعا با توجه به این که قطعات فرفورژه تنوع زیادی هم از لحاظ سایز و شکل دارند می توانند بصورت تلفیقی از یک درب فلزی و قطعات فرفورژه یک نمای زیبا و لوکس را در یک ساختمان ایجاد نمایند. درب فرفورژه از قطعات ریختگری و چهار سو ساخته می شود.

به دلیل در دسترس بودن قطعات فرفورژه در حالتی که نیاز به یک کادریا فنس داشته باشید. می توانید با استفاده از همان قطعات فرفـورژه قطعه مورد نظر خود را بسازید. در حالتی که خیلی از افراد این تصور را دارند که درب ورودی بایستی از جنس چوب باشد. دربهای فرفـورژه، با توجه به شرایطی که دارد در حال حاضر یکی از برترین گزینه ها به عنوان طرح درب فلزی فرفورژه هال (درب فرفورژه حال )، دربهای فـرفورژه ساختمان، دربهای فرفـورژه شیشه ای به عنوان یک درب لابی، درب فلزی فرفورژه حیاط و دربهای فـرفورژه لوکس می باشد.

دوام درب فرفورژه

شاید تصور نمایید که تننها انواعی از درب فرفورژه امنیت را برای شما ایجاد خواهد کرد. که آهنی است و نوع چوبی آن شما را دچار مشکل می سازد. در این حال نکته ای که بایستی بدانید این می باشد که این نوع درب ها اگر از نوع چوبی هستند. باز هم برای شما ایمن خواهند بود و هیچ تفاوتی از لحاظ امنیتی ندارند. اینکه شما بتوانید دربی را خریداری نمایید. که دوام زیادی دارد در صورتی که کار شما را برای سال های عاطی راحت تر می نماید. به شما اجازه می دهد که امنیت را نیز فراهم نمایید.

درب فلزی فرفورژه از نظر کاربردی

ما برای اینکه بتوانیم نیاز سازندگان و طراحان ساختمان ها را درباره درب های فـرفورژه ساختمان رفع کنیم به بررسی انواع درب فلزی فرفورژه از لحاظ کاربری خواهیم پرداخت:

  • دربهای فـرفورژه تک لنگه ( درب یک لنگه فـرفورژه )
  • درب فرفورژه دو لنگه ( درب 2 لنگه فـرفورژه )
  • دربهای فرفـورژه سه لنگه ( درب 3 لنگه فرفـورژه )
  • درب 4 لنگه فرفورژه ( درب چهار لنگه فرفورژه )
  • درب فرفورژه ریلی ( دربهای پارکینگ فـرفورژه ریلی )
  • دربهای ویلا
  • درب لوکس

تفاوت چدن و فرفورژه

تمایز اصلی میان چدن و فرفوژه در نحوی تولید آن ها می باشد. تفاوت ها را می توان از نام این دو فلز نیز متوجه شد، فرفوژه یک آهن کار شده می باشد و معمولا هر آنچه را بوسیله فرآیند ریخته گری شکل گرفته، توصیف می نماید. آهن فرفوژه محصول جانبی از ذوب سنگ آهن می باشد. که در حالت کلی از مخلوط اکسیدهای سیلسیم، گوگرد، فسفر و آلومینیوم تشکیل گردیده است. این آهن با حرارت دادن مکرر و کار با ابزار تغییر شکل، ساخته می شود. آهن فرفوژه بسیار قابل انعطاف می باشد. و اجازه می دهد تا آن را گرم نموده و مجددا گرم نموده و به اشکال گوناگونی تبدیل نماید.

این آهن هر چه بیشتر کارایی داشته باشد قوی تر می گردد. و از لحاظ ظاهری دارای فیبر است. در نتیجه این آهن در مقابل خستگی خیلی مقاوم می باشد. و اگر مقدار زیادی فشار به آن وارد شود پیش از خراب شدن مقدار زیادی تغییر شکل می گیرد.

ولی حال نوبت به چدن می رسد، چدن می تواند به طیف وسیعی از آلیاژهای آهن اشاره داشته باشد. ولی اغلب با آهن خاکستری مرتبط می باشد. چدن، آهن خالص نیست و حاوی 4-2 درصد کربن به علاوه مقادیر کمی سیلسیم و منگنز می باشد. ناخالصی های دیگر نیز همانند گوگرد و فسفر در آن معمول می باشد. فلز چدن در اثر ذوب سنگ آهن و مخلوط کردن آن با ضایعات فلزات و سایر آلیاژ ها تشکیل می گردد. سپس مخلوط مایع در قالب ریخته می شود تا خنک و جامد شود. چدن ماهیت خیلی شکننده ای دارد، به این معنا که نسبتا سخت و غیر قابل انعطاف می باشد.

چدن نسبت به آهن فرفوژه دشوارتر، شکننده تر و کم تر قابل انعطاف تر است. نمی توان آن را خم، کشش و چکش نمود به این دلیل که مقاومت کششی ضعیف آن به این معنا است که پیش از خم شدن یا تحریف، شکستگی خواهد داشت. با این حال از مقاومت فشاری خوبی برخوردار می باشد.

درب-فرفورژه

درب فرفورژه از نظر طراحی

درب فرفـورژه از نظر طراحی به 5 مدل اصلی تقسیم می گردد:

  • درب پارکینگ جنوبی ( درب فرفـورژه پارکینگ، درب فرفورژه ورودی ساختمان جهت جنوبی )
  • دربهای پارکینگ شمالی(دربهای فرفورژه پارکینگ، درب فلزی فرفورژه ورودی ساختمان جهت شمالی
  • درب نفر رو ( درب فزی فرفورژه نفر رو، درب فرفـورژه ورودی ساختمان )
  • دربهای حیاط ( درب فرفـورژه حیاط، دربهای خانه فـرفورژه، درب نفر رو فـرفورژه )
  • درب لابی ( درب فرفورژه لابی ساختمان، درب فرفـورژه لاکچری، دربهای فرفورژه شیشه ای لابی )

در تولید درب فلزی فرفورژه چه مدل هایی را می توان سفارش داد؟

تولید گل‌ نرده در صنعت به این صورت می باشد که میله های فلزی در کوره های ریخته گری در دمای بالا گداخته می‌ شوند. و تا دمای نرم شدگی حرارت می بینند؛ بعد از آن از راه دستگاه پرس و قالب گیری به اشکال مورد نظر در می آیند. استفاده از دستگاه های مدرن که بتواند میله های فلزی را به اشکال دلخواه شکل دهد در این صنعت یک ضرورت محسوب می‌ گردد. البته در حوزه تولید درب فلزی فرفورژه تبریز متال که از فناوری های پیشرفته تر با طرح های مدرن و جذاب به کار می برد موفق تر خواهند بود. معمولا طرح هایی که بر روی انواع درب ساده در تبریز متال جهت تولید درب فلزی فرفورژه ارائه می گردد. معمولا به شکل حرف S انگلیسی یا تلفیقی از دو حرف S با پیچ و تاب های دنباله دار می باشد.

دربهای فـرفورژه تک لنگه

معمولا دو تیپ از ساختمان ها برای طراحی از درب فلزی فرفورژه استفاده می‌ کنند. یکی ساختمان هائی که از پارکینگ طبقاتی استفاده نموده اند. در ویلا ها و باغ هائی که محدودیت جا ندارند و می توانند بدون هیچ گونه محدودیتی از دربهای فـرفورژه تک لنگه استفاده می‌کنند. درب فرفـورژه یک لنگه به لحاظ زیبائی بهترین نوع درب فلزی پارکینگ محسوب می گردد. در این نوع درب فلزی با توجه به این که نیاز نیست از وسط باز شود. بهترین و زیباترین طرحهای فـرفورژه را روی این درب فلزی اجرا می نمایند. تولید کننده دربهای فرفورژه تمایل زیادی به ساخت این نوع درب پارکینگ بعنوان رزومه دارند. برای هرچه زیبا تر کردن درب فلزی و نمای ساختمان میتوان از قطعات فـرفورژه بر روی دربهای فرفورژه فلزی استفاده نمود.

درب فرفورژه دو لنگه

( دربهای 2 لنگه فرفورژه ) این نوع از دربهای فلزی بیشترین استفاده را در صنعت ساختمان به خود اختصاص داده است. ساختمان های جنوبی، ساختمان های کم عرض با توجه به شرایط سازه از این نوع درب استفاده می‌ نمایند. جهت ساخت درب دو لنگه فـرفورژه بایستی دقت کافی داشته باشید. آراستن دربهای دو لنگه با قطعات درب فلزی فرفورژه بسیار رایج شده است. هر چند که در بالا نیز اشاره شد یکی از متداول ترین روش های زیبا کردن دربهای فلزی استفاده از قطعات فرفـورژه بر روی درب است. تقارن در درب دو لنگه موجب زیبا تر شدن قطعات فـرفورژه بر روی درب است.

درب فرفورژه سه لنگه

( درب 3 لنگه فرفورژه ) این نوع از درب پارکینگ که به عنوان درب سه لتی یا درب سه  لنگه بیشتر شناخته می شود در ساختمان هائی که پارکینگ در طبقه همکف قرار دارد و برای باز و بسته کردن دربهای فرفـورژه ورودی پارکینگ فضای کافی وجود ندارد و اجبار دارید که از درب چند بخشی که همان 3 لنگه لولائی است استفاده نمایید .قبل از به روی کار آمدن جک های هیدرولیکی و سیستم های اتوماتیک باز کننده درب از این نوع محصول استفاده میشد.

دربهای فـرفورژه 4 لنگه

در برخی از ساختمان ها که محدودیت فضا دارند و از درب 3 لنگهبه کار می برند. جهت حفظ تقارن درب از نظر تعداد لنگه ها و شکل درب نیاز می باشد که تعداد لنگه ها با هم برابر باشد. ساختمان هائی که پارکینگ به تعداد مناسب ندارند. از این نوع درب ورودی ساختمان بیشترین استفاده را می برند. در جال حاضر هر چند دیگر استفاده از این نوع از دربهای فلزی منسوخ گردیده است. و طرح های جدید ترین از دربهای فرفـورژه دار اتوماتیک جایگزین این گونه درب 4 لنگه شده است.

درب فلزی فرفـورژه ریلی

این نوع از درب فلزی، بیشتر برای اماکنی می باشد که از درب های بزرگ استفاده می‌ نمایند. کارخانه های تولید کننده اصلی که درب وردی بزرگ کارخانه ای دارند به همراه درب ویلا و درب باغ های بزرگ و درب تالار ها از مشتریان پرو پا قرص این گونه از درب های ورودی پارکینگ هستند. برای هر چه زیباتر شدن این گونه از دربها می توان از قطعات فرفـورژه بر روی درب ورودی کار کرد. طرح های ساده و کلاسیک برای کارخانه های بزرگ و طرح های لوکس بر روی درب تالار و درب ویلا اولویت دارند. اکثر شرکت ها دوست دارند بر روی درب پارکینگ خود لوگوی شرکت یا لوگوی کارخانه را اجرا کنند.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.