چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

طراحی داخلی کلاسیک

دستگاه تصفیه آب در تبریز خرید دستگاه تصفیه آب در تبریز عملی بسیار مناسب به منظور حفظ سلامتی بدنتان می باشد. در واقع تصفیه آب به روندی گفته می شود که در طی آن، موادی که به صورت شیمیایی آب را آلوده می کنند از آن جدا خواهند شد، از جمله این مواد می توان به آلاینده های بیولوژیکی، فلزات سنگین و همچنین گازهای معلق در آب اشاره کرد. دقت داشته باشید که فرآیند تصفیه آب اما به شکل های مختلف صورت خواهد گرفت. تقطير، زلال سازي، ميكرو فيلتراسيون، اولترافيلتراسيون، اسمز معکوس، روش تصفيه غشايي، فیلتر تند ماسه اي و … همه و همه از جمله راه هایی هستند که امروزه برای تصفیه آب از آنها استفاده می شود. با توجه به گسترش تکنولوژی اما راه های دیگری هم برای تصفیه آب خانگی به کار می رود که به آن اسمز معکوس گفته می شود.

طراحی داخلی کلاسیک

۱ بازديد

طراحی داخلی کلاسیک

طراحی داخلی کلاسیک، سبک کلاسیک جلوه گر رنگ گرم و طبیعی می باشد. و اتمسفر فضاهای کلاسیک حس امنیت و اعتماد را القا می نماید. و انسان در فضاهایی با دکوراسیون سبک کلاسیک احساس تسلط بر فضا می نماید. در حال حاضر بیشتر افراد ثروتمند به سراغ دکوراسیون داخلی و معماری کلاســیک می روند. برخی افراد که سبک دکوراسیون داخلی و معماری کلاسیک را میپسندند می توان گفت که این افراد فرهنگ گذشته و سنت را به سبک دکوراسیون داخلی مدرن و کاراکتر هایی که در این سبک گذراست ترجیح می دهند.

در این سبک بیشتر از مبلمان های با رنگ چوب گردویی و ماهگونی به کار می رود. در سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک کف را با استفاده از پارکت های رنگ چوب می پوشانند. و با استفاده از فرش گرمی و دنج بودن فضا را دو چندان می نمایند. دیوار ها با کاغذ دیواری هایی با رنگ های ملایم اغلب با طرح های محو پوشانده می شود. و در مرکز آن ها قاب هایی که فرش های دست بافت را بغل گرفته اند. دیوارها را با فضا ادغام کرده و به آن ها روح بخشیده است.

قابلیت های طـراحی داخـلی کلاسیک

درها و پنجره ها با خطوط روشن / شومینه سنگ مرمر / تمام مبلمان به فرم استیل و مستطیل شکل عکس ها و طراحی داخلی هایی که از سبک کلاسیک مشاهده می شود. حاکی از آن است. که دکوراسیون داخلی کلاسیک سبکی قابل یش بینی منظم و مرتب و مستحکم دارد نسبت به بقیه سبک های دکوراسیون و معماری داخلی.

اگر تمایل به داشتن منزلی کلاسیک دارید راه حلی ارزان نمی باشد. و هیچگاه پایانی ارزان ندارد. تمامی کاراکتر ها و ابزار و لوازمی که در طراحی داخلی کلاسیک به کار می رود گران قیمت و یونیک می باشد، ستون ها و سر ستون ها و شومینه از سنگ مرمر می باشند، گچ بری های دست ساز و هزینه بر دارند. عموما دیوار ها بوسیله پارچه ها یا با قاب های مستطیل با چوب طبیعی. به عنوان یک کف پوش استفاده پارکت، ولی در بعضی مناطق (حمام، آشپزخانه، اتاق نشیمن) مجاز به استفاده از سنگ مرمر یا سنگ کاشی است. سقف در سبک کلاسیک اغلب سفید است، تزئین شده با گچبری های دست ساز.

با وجود گسترش دکوراسیون مدرن و ورود آن به زندگی ایرانیان هنوز سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک جذابیت های بصری خاص خود را داشته است. و از این لحاظ هنوز محبوب باقی مانده است. شاید بعضی از افراد به علت قدیمی بودن این سبک، این سبک را کنار گذاشته اند. ولی به علت اصالت، حس نوستالژی و منحصر به فرد بودن آن این سبک مورد توجه کسانی بوده و حتی این سبک را وارد فضای اتاق خواب خود نیز نموده اند.

برای طراحی دکوراسیون داخلی کلاسـیک اتاق خواب بایستی به عناصر مهمی از جمله نور، رنگ، چیدمان وسایل، جنس و اشیای دکوراتیو توجه خاصی نمود. نور ورودی به اتاق خواب بایستی کنترل شده باشد، به این معنا که هر موقع از روز که فرد نیاز به استراحت پیدا کرد، بایستی بتواند منشا نور ورودی به اتاق خواب را به اصطلاح کور نموده و اتاق خواب را در حالت تاریک روشن قرار دهد تا به خوبی بتواند استراحت کند. ولی با این حال میزان نور ورودی در دکوراسیون کلاسیک بایستی بیشتر از دکوراسیون مدرن باشد.

در دکوراسیون کلاسیک بیشتر از دکوراسیون مدرن به نور اهمیت داده می شود. به همین دلیل در اتاق خواب به سبک طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک بیشتر از پنجره استفاده می نمایند. همچنین برای نور شب وجود آباژورها و لوسترهایی نیز به چشم می خورد که کلیه ی این نشانه ها علتی بر اهمیت نور در دکوراسیون داخلی کلاسیک است.

طراحی-داخلی-کلاسیک

مدل های تخت خواب مناسب دکوراسیون داخـلی کلاسیک

مهم ترین جز در اتاق خواب تخت خواب و اکسسوری های آن است. تخت خواب و اکسسوری های آن تعیین کننده نوع دکوراسیون اتاق نیز می باشد. برای یک دکوراسیون کلاسیک بهتر است که از تخت خواب های چوبی که تاج های بلندی دارد. و تاج آنها توسط هنرهای دستی چون کنده کاری، معرق، منبت و غیره تزئین شده است، استفاده کنید. تخت خواب هایی که دور تا دور آنها دارای پرده است. نیز برای دکوراسیون داخلی کلاسیک بسیار مناسب است. وجود این پرده ها میتواند به آرامش بیشتر شما در زمان خواب کمک نموده و از طرفی نور ورودی به اتاق خواب را نیز به خوبی کنترل می نماید. این پرده ها برای اتاق خواب عروس خیلی پرطرفدار است، در صورتی که میتوان برای اتاق خواب کودکان و سالمندان نیز از این سبک استفاده کرد.

رنگ تخت خواب نیز بایستی با دکوراسیون اتاق خواب شما هماهنگ باشد. بهتر است رنگ تخت خواب شما با رنگ دیوارها مکمل، متضاد، هم رنگ یا هم خانواده باشد. توصیه ی ما این است که رنگ تخت خواب بایستی یا مکمل باشد و یا طیفی متفاوت از رنگ دیوارها باشند. به این دلیل که هم رنگ بودن دیوارها با تخت خواب موجب  دلزدگی و خستگی شده و حس یکنواختی مفرطی را در دکوراسیون داخلی کلاسیک ایجاد می نماید. به همین دلیل استفاده ی مفرط از یک زنگ به هیچ عنوان توصیه نمی گرذد.

رنگ مناسب برای اتاق خواب با طراحی دکوراسیون داخلی کلاسـیک

برای اتاق خواب هایی که سبک دکوراسیون کلاسیک طراحی می شوند، رنگ های گرم و روشن مانند کرم، شیری، سفید، شتری، قهوه ای، شکلاتی، آبی استفاده می کنند. رنگ هایی چون ارغوانی، سبز، قرمز، نارنجی و زرد کمتر برای این نوع دکوراسیون در نظر گرفته می شود و تصور غلطی که رایج است، این است که این رنگ ها مناسب دکوراسیون داخلی کلاسیک نمی باشد. در حالی که اگر از رنگ ها به درستی استفاده شود، می توان از آن ها در هر سبکی استفاده نمود. برای استفاده از رنگ باید باید عناصری به این دلیل که نور، مساحت اتاق، روحیه و سلیقه ی فرد، سن فرد نیز در نظر گرفته شود. به عنوان مثال رنگ قهوه ای شکلاتی برای اتاق هایی که نور ورودی کمی دارند مناسب نمی باشد.

از طرفی شکلاتی برای دکوراسیون داخلی کلاسیک اتاق نوزاد مناسب نبوده و باید از رنگ های شادتر استفاده شود. برای دکوراسیون داخلی کلاسیک اتاق سالمندان استفاده از رنگ های تند مانند بنفش و قرمز، استفاده از رنگ های سرد مانند آبی خیلی روشن، استفاده از رنگ های تند مانند نارنجی توصیه نمی شود. رنگ غالب برای اتاق خواب سالمند باید روشن، گرم و ملایم باشد. رنگ کرم شیری رنگ مناسبی برای اتاق خواب سالمندان می باشد.

طراحی داخلی کلاسـیک اتاق خواب مهمان

اکثر خانه های ایرانی دارای یک اتاق می باشند که به اتاق مهمان معروف بوده و آن اتاق برای استراحت مهمانان در نظر گرفته می شود، همین مسئله گویای مهمان نوازی ایرانیان می باشد. ایرانیان به طراحی دکوراسیون اتاق مهمان اهمیت خاصی می دهند و سعی می کنند آن را بهتر از هر جای منزل طراحی نمایند. دکوراسیون داخلی کلاسیک پرطرفدارترین سبک برای طراحی اتاق مهمان می باشد.

به کار بردن از چمدان های قدیمی، جانمازهای ترمه، رومیزی های ترمه، قاب های خاتم، کوزه های سفالی، گلدان های گلی، قالیچه های دست بافت با طرح های ایرانی از اشیایی می باشند که می توانند در اتاق مهمان قرار گرفته و موجب چشم نوازی این اتاق ها شوند. استفاده از یک قاب کوچک خاتم و یا دیوار کوب های سفالی بر روی دیوار اتاق، استفاده از یک میز عسلی کوچک با رومیزی ترمه و یک گلدان گلی با گل طبیعی همانند شمعدانی، و استفاده از یک گلیم فرش کف اتاق با طرح ترکمن طراحی جالبی برای اتاق مهمان به سبک کلاسیک و ایرانی میتواند باشد.

طراحی-داخلی-کلاسیک

استفاده از رنگ های گوناگون برای جذابیت دکوراسـیون داخلی کلاسیک

همانطور که بیان شد نباید از یک رنگ بصورت افراطی در دکوراسیون استفاده کرد. جذابیت دکوراسیون کلاسیک بیشتر به موجب استفاده از رنگ های متنوع میباشد. استفاده از رنگ های مختلف در دکوراسیون احساس شادی و نشاط را در محیط ایجاد می نماید. و احساس دلگیر بودن را از محیط می گیرد. به همین دلیل در دکوراسیون کلاسیک استفاده از یک طیف رنگی به شدت منع گردیده است. به تازگی ایرانیان ست کردن را به معنای همرنگ کردن کلیه ی اشیا و لوازم با یکدیگر معنای می نمایند. در حالی که ست کردن رنگ ها با یکدیگر در هنر معنی متفاوت تری دارد. همرنگ بودن اشیا و لوازم در منزل حس یکنواختی ایجاد نموده و پس از مدتی شما را زده خواهد کرد. برای اینکه این حس دیرتر به سراغ شما بیاید، ما پیشنهاد می نماییم که در دکوراسیون خود از اشیا با رنگ های متنوع بهره بگیرید.

همچنین همجنس نمودن کلیه ی اشیا با همدیگر موجب یکنواخت شدن دکوراسـیون خواهد شد. بیشتر اشیای مورد استفاده از دکوراسیون داخلی کلاسیک اشیای چوبی است، ولی این به این معنا نیست که از اشیای دیگر استفاده نشود. استفاده از اشیا با جنس های طبیعی همانند سنگ، چوب، استخوان، سفال و… در اولویت است، ولی استفاده از اشیای شیشه ای، چینی و الیاف نیز میتواند حس زندگی را در فضای شما به جریان اندازد.

تفاوت طراحی داخلی کلاسیک با دکوراسیون مدرن

در حال حاضر طراحی دکوراسیون داخلی نسبت به زمان های گذشته از اهمیت بالاتری برخوردار می باشد. دکوراسیون داخلی کلاسیک به دلیل اینکه ما را از فضای زندگی ماشینی و صنعتی کمی دورتر می نماید، مورد توجه خیلی از افراد قرار گرفته است. دکوراسیون داخلی کلاسیک و دکوراسیون مدرن دو سبک پرطرفدار در طراحی داخلی می باشند. خیلی از افراد هنوز تفاوت میان دکوراسیون مدرن و کلاسیک را نمی دانند و به همین دلیل تفاوت این دو و اینکه این دکوراسیون ها برای چه مکان هایی مناسب هستند، در این مطلب اشاره می شود.اگر به تازگی خانه ای خریده اید و یا دوست دارید دکوراسیون منزل خود را بطور کلی تغییر دهید، ولی میان سبک مدرن و کلاسیک دچار تردید می باشید،.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.