چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

طراحی داخلی کلاسیک در تبریز

دستگاه تصفیه آب در تبریز خرید دستگاه تصفیه آب در تبریز عملی بسیار مناسب به منظور حفظ سلامتی بدنتان می باشد. در واقع تصفیه آب به روندی گفته می شود که در طی آن، موادی که به صورت شیمیایی آب را آلوده می کنند از آن جدا خواهند شد، از جمله این مواد می توان به آلاینده های بیولوژیکی، فلزات سنگین و همچنین گازهای معلق در آب اشاره کرد. دقت داشته باشید که فرآیند تصفیه آب اما به شکل های مختلف صورت خواهد گرفت. تقطير، زلال سازي، ميكرو فيلتراسيون، اولترافيلتراسيون، اسمز معکوس، روش تصفيه غشايي، فیلتر تند ماسه اي و … همه و همه از جمله راه هایی هستند که امروزه برای تصفیه آب از آنها استفاده می شود. با توجه به گسترش تکنولوژی اما راه های دیگری هم برای تصفیه آب خانگی به کار می رود که به آن اسمز معکوس گفته می شود.

طراحی داخلی کلاسیک در تبریز

۱ بازديد

طراحی داخلی کلاسیک در تبریز

طراحی داخلی کلاسیک در تبریز همیشه بروز خواهد ماند. و همیشه لوکس ،ظریف و فضای سلطنتی را ایجاد می نماید. دکوراسیون داخلی کلاسیک مطابق با نظم، تعادل، دقت و ظرافت فراوان می باشد که اصلی ترین قابلیت آن تقارن می باشد.

ویژگی های سبک کلاسیک

  • نظم، تعادل، تقارن
  • سلطنتی و تجمل گرایی (دوران روم و یونان باستان)
  • رنگ و متریال طبیعی
  • پارچه های طبیعی و زیبا
  • دارای تزئینات
  • وجود نقطه کانونی

در طراحی داخلی کلاسیک در تبریز تمامی قابلیت ها از کوچک ترین  تا آخرین و اصلی ترین بخش با جزئیات به طور کامل دقیق انجام گرفته است و مشاهده می گردد. در طراحی داخلی به سبک کلاسیک عنصر اصلی نقطه کانونی در مرکز اتاق می باشد.

به عنوان مثال می توان گفت شومینه عنصر اصلی اتاق نشمن می باشد. شومینه بطور نمایشی یا حقیقی در طراحی داخلی فضایی گرم به ارمغان می آورد که موجب نزدیکی و جمع شدن افراد به دور هم می گردد.

در طراحی داخلی کلاسیک در تبریز شومینه را با سنگ های طبیعی ،فولاد و با جزئیات دقیق انجام می نمایند.

روش های طراحی و دکوراسیون کلاسیک

هنگامی که قصد طراحی دکوراسیون کلاسیک دارید بایستی ابتدا زیر شاخه کلاسیک را مشخص نمایید، همانند سبک ویکتوریایی یا فرانسوی. بعضی افراد سبک کلاسیک را به عناصر مدرن ترجیح می دهند، همانند سبک نئوکلاسیک. در نتیجه قدم اول انتخاب نوع چیدمان کلاسیک می باشد.

این امر موجب آشنایی با عناصر و متریال های سازه یا بنا می‌ گردد. در آخر مهم ترین قسمت طراحی و اجرای معماری کلاسیک داخلی می باشد که اصول و قوانین خاص خود را دارد. اغلب در انواع روش ها ابتدا یک نقطه کانونی را مشخص می نمایند. و در عین حال اصل تقارن به وضوح قابل دیدن باشد. سپس یک تم رنگی مناسب که هارمونیک و متعادل باشد را انتخاب می کنند. همه ی قسمت ها همانند نشیمن، آشپزخانه و … جزئی از یک کل می باشند، بنابراین بایستی میان کلیه ی اجزا توازن همه جانبه ای برقرار باشد.

طراحی داخلی کلاسیک در تبریز

سبک معماری کلاسیک چیست؟

معماری کلاسیک با قابلیت های خاص از دیگر معماری ها متمایز می گردد. تقارن و تناسب دو موضوع مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون کلاسیک هستند. بر اسا این قانون عناصر یک سازه، بایستی با رعایت تناسب و تقارن ریاضی طراحی و ساخته شوند.

معماری کلاسیک به صورتی است که نمای جلوی سازه یا بنا متفاوت از دیگر نواحی طراحی می گردد. این برجسته سازی به کمک ستون و تزئینات انجام می گیرد. در بخش بالای بنا بعضی اوقات اشکال قوسی و مثلث شکل را طراحی می نمایند. این اشکال پدینت نام داشته و در بعضی موارد نیز زیباتر تزیین می گردند.

تاثیر و نقش ستون ها در دکوراسیون داخلی کلاسیک

یکی دیگر از قابلیت های طراحی داخلی کلاسیک ستون می باشد که به دوره ی طراحی معماری کلاسیک که برگرفته از یونانیان و رومی ها می باشد. در حال حاضر این قابلیت را با استفاده از خطوط عمودی روی دیوارها و پرده ها در فضای داخلی کلاسیک نشان می دهند و می توانند این قابیلت را تکرار و تاکید نمود. استفاده از دکور و تزئینات غیر از رعایت جزئیات در طراحی معماری فضا، به اینکه بدانیم فضا به چه سبکی طراحی شده است هم یاری می نماید.

طراحی معماری فضای داخلی به سبک کلاسیک شامل ارتفاع زیاد سقف، ستونهای بلند، پرده های سرتاسری نزدیک به یکدیگر، آینه ها، گلدان و مجسمه های برنزی و.. می باشد.

حذف دوگانگی در طراحی از قوانین این سبک می باشد. این قانون به دکوراسیون داخلی، مبلمان و… هم مربوط می گردد.

تزئینات دیوارها در دکوراسیون داخلی کلاسیک

از پارچه های دیواری، پانل های چوبی، کاغذ دیواری با الگوی کلاسیک و گچ بری جهت تزئین داخلی از نقاشی هم مورد استفاده قرار می گیرد.

موردی که خیلی در طراحی داخلی این سبک تاثیر دارد استفاده ی محدود  از رنگ و متریال می باشد و متریالی که استفاده شده بایستی کیفیت زیادی داشته باشد مانند پارچه ابریشم، چوب های گران بها و…

رنگ های محبوب در طراحی داخلی کلاسیک

رنگ هایی که در طراحی داخلی سبک کلاسیک به کار می رود از طبیعت گرفته شده است. و زیبا و آرامش بخش می باشند. رنگهایی همانند طلایی، بژ، خاکستری، کرم، هلویی، زیتونی، نقره ای، قرمز و… همینطور از رنگهای قهوه ای ملایم، زرد، آبی، سبز و رنگهای خاکستری، صورتی مات، میتوان به کار برد.

تمام رنگ ها بایستی آرام، ملایم و گرم باشند و حس صلح و آرامش بخش و دنجی را به فضای داخلی دهند. جهت استفاده از رنگ سفید در سبک کلاسیک از نوع مات آن استفاده نمایید. و یا با ترکیب با رنگهای ملایم و گرم همانند شیری رنگ را از خنثی به گرم نزدیک نمیید تا فضای گرم تری داشته باشید تا از فضایی خنثی که نزدیک به سبک مدرن و طراحی داخلی مینیمال می باشد فاصله بگیرید.

طراحی داخلی کلاسیک در تبریز

طراحی و متریال کف و سقف  در سبک دکوراسیون کلاسیک

رنگ سقف در طراحی داخلی کلاسیک در تنالیته ی سفید و سایه هایی از رنگهای فیلی، کرم و شیری طراحی می گردد. رنگ سقف بایستی صاف و نرم باشد. گچ کاری سقف از عناصر اجباری در دکوراسیون کلاسیک می باشد و دارای تزئینات با جزئیات زیاد می باشد. حاشیه های سقف، گرد کردن گوشه ها، محل نصب لوسترها، بالای میل پرده ها و… همه بایستی به درستی تزئین گردند و به چشم آیند. به جای گچ کاری از دکورها با متریال فوم و اندود هم استفاده می کنند.

برای کف در سبک کلاسیک از متریال هایی مانند پارکت، لمینت، چوب در انواع و رنگ های گوناگون آن استفاده می نمایند. در آشپزخانه و سرویس از کاشی ها با طرح دار و یا سنگ های طبیعی استفاده می نمایند.

مبلمان در طراحی داخلی کلاسیک در تبریز

از معیارهای اصلی انتخاب مبل در سبک دکوراسیون کلاسیک خطوط ساده و متقارن می باشند. انتخاب مبلمان آنتیک گزینه ی ایده آل برای این سبک می باشد. ولی در صورت عدم تهیه این سبک از مبلمان می توان از مبلمان مدرنی که با سبک و ظاهر کلاسیک طراحی شده اند در دکوراسیون به کار برد. مبلمان بایستی ساده باشد و ظرافت در آن ها مشاهده شود. سبک کلاسیک دور از شلوغی می باشد در نتیجه با دقت و توجه به جزئیات مبلمانی را انتخاب نمایید که برای مدت بیشتری بتوانید از آن استفاده نمایید و لذت ببرید.

در دکوراسیون کلاسیک از مبلمان چوبی با رویه شیشه ای و طرحهای انحنا دار استفاده می نمایند. مبل هایی که با روکش به رنگ های گرم و قهوه ای که تزئینات گل و یا خطوط طلایی دارند از نمونه های سبک کلاسیک می باشند که می توان از آن ها استفاده نمود.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.