پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۰۳

درب فلزی فرفورژه تبریز متال

دستگاه تصفیه آب در تبریز خرید دستگاه تصفیه آب در تبریز عملی بسیار مناسب به منظور حفظ سلامتی بدنتان می باشد. در واقع تصفیه آب به روندی گفته می شود که در طی آن، موادی که به صورت شیمیایی آب را آلوده می کنند از آن جدا خواهند شد، از جمله این مواد می توان به آلاینده های بیولوژیکی، فلزات سنگین و همچنین گازهای معلق در آب اشاره کرد. دقت داشته باشید که فرآیند تصفیه آب اما به شکل های مختلف صورت خواهد گرفت. تقطير، زلال سازي، ميكرو فيلتراسيون، اولترافيلتراسيون، اسمز معکوس، روش تصفيه غشايي، فیلتر تند ماسه اي و … همه و همه از جمله راه هایی هستند که امروزه برای تصفیه آب از آنها استفاده می شود. با توجه به گسترش تکنولوژی اما راه های دیگری هم برای تصفیه آب خانگی به کار می رود که به آن اسمز معکوس گفته می شود.

درب فلزی فرفورژه تبریز متال

۱ بازديد

 برای مشاوره کلیک کنید 09142464756

 

درب فلزی فرفورژه چیست؟

واژه فرفورژه به قطعات فلزی از نوع میلگرد یا چهار سوی توپر می گویند که با استفاده از دستگاه های خم کن و فرگونه با استفاده از گرمای کوره و حرارت مستقیم تا 400 درجه شکل می‌ گیرند. از این قطعات در ساخت درب فلزی فرفورژه و قسمت های سایر که در بالا به آن اشاره شد به کار می رود. دربهای فرفورژه برای افراد خاص که می‌ خواهند درب فرفرژه نفر رو، درب فرفورژه ویلایی، درب فرفرژه باغ، درب فرفورژه حیاط، دربهای فرفـورژه پارکینگ بر اساس سلیقه خود با توجه به نمای ساختمان داشته باشند خیلی مناسب می باشد.

قسمتی از قطعات درب فرفورژه در قسمت ریخته گری تولید می گردد. که در زیبا تر شدن درب فلزی فرفورژه نقش بسزایی دارد. البته که در قسمت ریخته گری قطعات لازم فرفورژه هم از تکنیک های متفاوتی به کار می رود. که در کیفیت و زیبائی یک درب فلزی تاثیر بالایی دارد. و بهترین نوع ریختگری قطعات فرفورژه برای یک درب بوسیله  دستگاه هاتی شوتینگ یا ریخته گری فشرده می باشد که به این نوع قطعات قطعات فرفـورژه چدنی می گویند.

تاریخچه فرفورژه

اولین آهن با قدمت از دوران باستان با حرارت دادن از ذغال سنگ به طور مستقیم درست می شد در صورتی که آهن هنوز گداخته بود مخلوط آهن و سرباره موجب می شود تا بتوانند بروی آهن عملیات جوشکاری و تراشکاری آن دهند. در اروپا آهن فرفوژه میتواند به صورت غیر مستقیم از چدن ساخته شود که یکی از پرکاربردترین راه های غیر مستقیم، به نام فرآیند جوش زدن بوسیله هنری کورت از انگلستان در سال 1784 ساخته شد. این روش دارای ذوب چدن در یک توپی توخالی و سپس هم زدن آن با یک میله بود به صورتی که کربن موجود در فلز بوسیله گازهای اکسید کننده کوره برداشته می شود. با حذف کربن و یا درصد ناچیزی از کربن، نسبت آهن جامد بدون کربن افزایش پیدا میکند. و سپس مخلوط غلیظ فلز و سرباره از راه یک فشار دهنده هدایت می گردد، که مقداری بسیاری از سرباره را از بین می برد و یک مواد آهنی کم کرین برای تولید فرفوژه ایجاد می نماید.

آهن فرفوژه در سالیان گذشته در اسیای صغیر جای مفرع را گرفت. استفاده از آن برای ابزار و سلاح در چین، هند و مدیترانه تا قرن سه پیش از میلاد تاسیس گردید. مزیت اصلی آهن فرفوژه صرفا دسترسی بیشتر آن در طبیعت نسبت به مس و قلع بود. در سال های بسیاری از آهن فرفوژه برای مصارف صلح و سلاح و زره چنگ به کار برده می شد. در قرن نوزده میلادی استفاده از آهن فرفوژه در ساختمان سازی ظهور نمود، جایی که مقاومت در مقابل کشش (مقاومت در برابر جدا شدن)، آن را از چدن برتری دارد.

فهرست ها

درب و نرده فرفورژه ساختمان

یک ساختمان در قسمت آهنگری تنها نیاز به درب پارکینگ و نرده راه پله و نرده بالکن ندارد. بعضی از ساختمان ها با توجه به سبک ساختمان، احتیاج به کار آهنگری دارند که قطعا با توجه به این که قطعات فرفورژه تنوع زیادی هم از لحاظ سایز و شکل دارند می توانند بصورت تلفیقی از یک درب فلزی و قطعات فرفورژه یک نمای زیبا و لوکس را در یک ساختمان ایجاد نمایند. درب فرفورژه از قطعات ریختگری و چهار سو ساخته می شود.

به دلیل در دسترس بودن قطعات فرفورژه در حالتی که نیاز به یک کادریا فنس داشته باشید. می توانید با استفاده از همان قطعات فرفـورژه قطعه مورد نظر خود را بسازید. در حالتی که خیلی از افراد این تصور را دارند که درب ورودی بایستی از جنس چوب باشد. دربهای فرفـورژه، با توجه به شرایطی که دارد در حال حاضر یکی از برترین گزینه ها به عنوان طرح درب فلزی فرفورژه هال (درب فرفورژه حال )، دربهای فـرفورژه ساختمان، دربهای فرفـورژه شیشه ای به عنوان یک درب لابی، درب فلزی فرفورژه حیاط و دربهای فـرفورژه لوکس می باشد.

دوام درب فرفورژه

شاید تصور نمایید که تننها انواعی از درب فرفورژه امنیت را برای شما ایجاد خواهد کرد. که آهنی است و نوع چوبی آن شما را دچار مشکل می سازد. در این حال نکته ای که بایستی بدانید این می باشد که این نوع درب ها اگر از نوع چوبی هستند. باز هم برای شما ایمن خواهند بود و هیچ تفاوتی از لحاظ امنیتی ندارند. اینکه شما بتوانید دربی را خریداری نمایید. که دوام زیادی دارد در صورتی که کار شما را برای سال های عاطی راحت تر می نماید. به شما اجازه می دهد که امنیت را نیز فراهم نمایید.

درب فلزی فرفورژه از نظر کاربردی

ما برای اینکه بتوانیم نیاز سازندگان و طراحان ساختمان ها را درباره درب های فـرفورژه ساختمان رفع کنیم به بررسی انواع درب فلزی فرفورژه از لحاظ کاربری خواهیم پرداخت:

  • دربهای فـرفورژه تک لنگه ( درب یک لنگه فـرفورژه )
  • درب فرفورژه دو لنگه ( درب 2 لنگه فـرفورژه )
  • دربهای فرفـورژه سه لنگه ( درب 3 لنگه فرفـورژه )
  • درب 4 لنگه فرفورژه ( درب چهار لنگه فرفورژه )
  • درب فرفورژه ریلی ( دربهای پارکینگ فـرفورژه ریلی )
  • دربهای ویلا
  • درب لوکس

تفاوت چدن و فرفورژه

تمایز اصلی میان چدن و فرفوژه در نحوی تولید آن ها می باشد. تفاوت ها را می توان از نام این دو فلز نیز متوجه شد، فرفوژه یک آهن کار شده می باشد و معمولا هر آنچه را بوسیله فرآیند ریخته گری شکل گرفته، توصیف می نماید. آهن فرفوژه محصول جانبی از ذوب سنگ آهن می باشد. که در حالت کلی از مخلوط اکسیدهای سیلسیم، گوگرد، فسفر و آلومینیوم تشکیل گردیده است. این آهن با حرارت دادن مکرر و کار با ابزار تغییر شکل، ساخته می شود. آهن فرفوژه بسیار قابل انعطاف می باشد. و اجازه می دهد تا آن را گرم نموده و مجددا گرم نموده و به اشکال گوناگونی تبدیل نماید.

این آهن هر چه بیشتر کارایی داشته باشد قوی تر می گردد. و از لحاظ ظاهری دارای فیبر است. در نتیجه این آهن در مقابل خستگی خیلی مقاوم می باشد. و اگر مقدار زیادی فشار به آن وارد شود پیش از خراب شدن مقدار زیادی تغییر شکل می گیرد.

ولی حال نوبت به چدن می رسد، چدن می تواند به طیف وسیعی از آلیاژهای آهن اشاره داشته باشد. ولی اغلب با آهن خاکستری مرتبط می باشد. چدن، آهن خالص نیست و حاوی 4-2 درصد کربن به علاوه مقادیر کمی سیلسیم و منگنز می باشد. ناخالصی های دیگر نیز همانند گوگرد و فسفر در آن معمول می باشد. فلز چدن در اثر ذوب سنگ آهن و مخلوط کردن آن با ضایعات فلزات و سایر آلیاژ ها تشکیل می گردد. سپس مخلوط مایع در قالب ریخته می شود تا خنک و جامد شود. چدن ماهیت خیلی شکننده ای دارد، به این معنا که نسبتا سخت و غیر قابل انعطاف می باشد.

چدن نسبت به آهن فرفوژه دشوارتر، شکننده تر و کم تر قابل انعطاف تر است. نمی توان آن را خم، کشش و چکش نمود به این دلیل که مقاومت کششی ضعیف آن به این معنا است که پیش از خم شدن یا تحریف، شکستگی خواهد داشت. با این حال از مقاومت فشاری خوبی برخوردار می باشد.

درب-فرفورژه

درب فرفورژه از نظر طراحی

درب فرفـورژه از نظر طراحی به 5 مدل اصلی تقسیم می گردد:

  • درب پارکینگ جنوبی ( درب فرفـورژه پارکینگ، درب فرفورژه ورودی ساختمان جهت جنوبی )
  • دربهای پارکینگ شمالی(دربهای فرفورژه پارکینگ، درب فلزی فرفورژه ورودی ساختمان جهت شمالی
  • درب نفر رو ( درب فزی فرفورژه نفر رو، درب فرفـورژه ورودی ساختمان )
  • دربهای حیاط ( درب فرفـورژه حیاط، دربهای خانه فـرفورژه، درب نفر رو فـرفورژه )
  • درب لابی ( درب فرفورژه لابی ساختمان، درب فرفـورژه لاکچری، دربهای فرفورژه شیشه ای لابی )

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.